hovsing

Alla inlägg den 13 december 2015

Av Hovsing - 13 december 2015 18:32

Eftersom den kreativa processen känns regelbundet osäker, överväldigande och otillfredsställande, är det viktigt för alla som skapar att bygga en personlig meny med trogna styrkor. Bärbara rutiner och pålitliga konstanter för att hålla sitt kreativa liv stabilt och givande när inspirationen går under jorden.

Jag föredrar att diska. Eftersom till skillnad från att publicera böcker eller komponera musik eller hålla tal så är det när jag diskar en av de få gånger som jag har noll externa krav och litet behov av att utöva en hög grad av koncentration. Man gör utför bara själva rörelserna.


Till skillnad från att skapa ny konst ur tomma luften så är diskandet en helt själlös, fysiskt handling, omedelbart givande, psykologiskt lugnande aktivitet. Det tillfredsställer min mänskliga önskan att se saker utförda. Den har en bestämd början, mitt och slut, och det ger mig en djup känsla av prestation. Viktigast är att diskandet aldrig misslyckas med att översvämma mitt sinne med inspiration för mitt arbete.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards