hovsing

Direktlänk till inlägg 14 december 2015

Syfte och mening

Av Hovsing - 14 december 2015 18:17

Jag tror att syfte och mening verkligen betyder något. Det är en djup och stor källa till energi och motivation för mig. Det är en bra grund för att utvärdera mina handlingar.


Det är ett intelligent sätt att ge en ram för systematiska beteendemönster i vardagen. Och det är det bästa tillgängliga botemedlet för mina känslor av meningslöshet och ångest.


När allt kommer omkring, är det lättare att komma ur sängen när du har en horisont att peka på. Den tyngsta bördan är att inta ha något att bära.


jag har läst alla böcker och lyssnat på alla band och deltagit på alla seminarier och gjort alla övningar, men jag tycker inte att det är bra att ha en enda, koncis, perfekt utformad syfte som ett mantra. Jag tycker inte att det är nödvändigt att ha en sammanhängande redogörelse för mitt livs ultimata vision.


För det första på grund av att meningen och syftet ändras hela tiden från år till år. Sen behöver man flera olika syften. Målet är inte att hitta meningen med livet utan att skapa sina egna syften. Vissa har meningen med livet skrivna med en mening eller två men mitt liv är inte så enkelt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hovsing - 15 december 2015 14:48


Min dröm är att bygga ett eget hus från grunden och då menar jag verkligen från grunden, att rita upp huset själv och planera precis hur jag vill ha det. Det första man bör börja med är att välja ut rätt tomt, huset måste placeras på den perfekta tom...

Av Hovsing - 13 december 2015 18:32

Eftersom den kreativa processen känns regelbundet osäker, överväldigande och otillfredsställande, är det viktigt för alla som skapar att bygga en personlig meny med trogna styrkor. Bärbara rutiner och pålitliga konstanter för att hålla sitt kreativa ...

Av Hovsing - 8 december 2015 16:21

Så var det jul igen och man ska önska sig något i julklapp. Vet inte vad som är svårast, att komma på julklappar till andra eller att komma på julklappar till sig själv. Verkligen ett i-landsproblem men ändå. Det känns som att man har köpt allt redan...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards